tirsdag den 7. oktober 2014

Brug spotlight som lommeregner på Mac

OSXs indbyggede søgefunktioner kan andet end finde filer

Når jeg sidder og arbejder på min Macbook, har jeg tit brug for at lave en hurtigt udregning. Jeg kunne vælge at bruge lommeregnerapp'en på min telefon eller computerens lommeregnerprogram. Den hurtigste løsning er dog i langt de fleste tilfælde at bruge søgefunktionen Spotlight.

Sådan gør du


  1. Aktiver Spotligtsøgefeltet, enten ved at trykke 'ctrl' + mellemrumstast eller klikke på forstørrelsesglas-ikonet 
  2. Skriv regnestykket i søgefelt
  3. Resultatet vises første hit i søgeresultaterne og klikker du på det åbnes lommeregner-programmet.

Et lille skærmudsnit der viser hvordan man bruger spotlight som lommeregner


P.S. Tricket kan også benyttes i Googles søgemaskine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar